Kam směřuje lesnické školství
- Podrobnosti
- Zveřejněno: 01.září 2021
- Zobrazeno: 7382
Dne 26. srpna proběhl v prostorách Střední lesnické školy Žlutice seminář na téma ,,Kam směřuje lesnické školství“. Prvním vystupujícím na semináři byl ředitel Vyšší odborné školy lesnické a Střední lesnické školy Bedřicha Schwarzenberga v Písku PhDr. Michal Grus., který seznámil zúčastněné se současnou problematikou školství, s předpokládaným vývojem situace ve školství a s tím, jaké dopady může tento vývoj mít na střední lesnické vzdělávání.
Druhým vystupujícím byl zástupce Fakulty lesnické a dřevařské v Praze Ing. Zdeněk Vacek, Ph.D., který představil novinky, moderní technologie a moderní zázemí nejen fakulty, ale i celé České zemědělské univerzity v Praze a spolupráci s praxí.
Dále na semináři vystoupil Ing. Zbyněk Šmída, Ph.D., náměstek ředitele pro ekonomiku a personalistiku Ústavu pro hospodářskou úpravu lesů, který se věnoval ve svém příspěvku problematice lesnického školství, znalostem a kvalitě absolventů středních a vysokých lesnických škol z pohledu státní organizace ÚHÚL. Upozornil na stále se rozvíjející moderní technologie, které se stávají neoddělitelnou součástí života a na potřebu vzdělávat žáky a studenty právě v těchto technologiích a prací s nimi.
Velkým tématem, které zaznělo během semináře, bylo téma Mezigenerační propasti a rozdíly a jak na ně ve vzdělávání. Touto problematikou se řadu let zabývá Mgr. Bc. Eva Píšová ze ziskové společnosti ErgaVia, která obohatila přítomné svými zkušenostmi a nápady jak komunikovat s dnešní mladou generací a popsala vlastnosti a charakteristiky mladé generace zvané ,,Z“.
Na semináři zazněly také požadavky na absolventy z pohledu Lesů české republiky, s.p., které představil Ing. Miroslav Rozner, oblastní ředitel pro západní Čech.
Během diskuze zazněla spousta podnětů a nápadů. Důležitým uvědoměním byl fakt, že lesnické školy mají omezené pravomoci, co se týká časové dotace praxe a praktické výuky, že s aktualizací rámcových vzdělávacích plánů narostly požadavky ve vzdělání, zejména v oblasti matematické a čtenářské gramotnosti na úkor odborných předmětů. Praxe i vzdělávací instituce se musí zaměřit na změnu v komunikaci s nově nastupující generací, která má jiný pohled na společnost a na planetu, která vyznává úplně jiné hodnoty, než je tomu u předchozích generací ,,X“ a „Y“.
Během diskuze seznámili zástupci společnosti IFER s novinkami v rámci inventarizace lesů a stejně tak učinil zástupce společnosti HA-SOFT, s.r.o., která v rámci rozvoje do škol poskytuje středním i vysokým školám oboru lesnictví systém pro řízení lesního hospodářství v ČR „SEIWIN“.
Více z odborné akce v naší fotogalerii.